خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
سردار بی نشان شهرستان لنگرود
امتیاز کاربر: / 13
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص لنگرود   
سه شنبه 06 اسفند 1392 ساعت 10:35

بوسه شهید قاسم آذرارجمند بر روی مبارک برادرش

سردار شهید حاج محمود آذرارجمند
alt

سردار شهید حاج محمود آذر ارجمند 

در سال 1336 بدنيا آمده بود پس از سپري نمودن دوران تحصيل در سال57 مدرك ديپلم خود را اخذ كرد . ازهمان دوران كودكي به سبب اخلاق و برخورد گيرا ، اطرافيان خود را مجذوب ساخته و صداقت و درستي يكي از خصلتهاي برجسته او بود . در اوايل انقلاب از پيشتازان خدمت به مردم بود و به اين امر عشق مي ورزيد . در زمان تكبير گويي وي مردم را جذب كرده و به مسجد محل مي برد تا تكبير بگويند . شهيد بزرگوار در سال 58 به حج تمتع مشرف گرديد پس از بازگشت از حج كاملا تحت تاثير فضاي معنوي آن محيط قرار گرفته به طوري كه اين تحول در سكنات وي نيز مشهود بود . حاج محمود پيش از شروع جنگ براي مدتي عضو كميته انقلاب اسلامي بود و در حفظ امنيت شهر نقش بسزايي داشت . با شروع جنگ تحميلي وي از اولين كساني (17الي18نفر)بود كه از لنگرود به مناطق جنگي اعزام شدند . در دوران حضور در جبهه، بسيار كم (در كل سه بار) به مرخصي مي آمد و حتي در دوران مرخصي يك روز هم در خانه نمي ماند و مجددا به منطقه برمي گشت . خواستيم از دوستان همرزمش بدانيم پدر شهيد اين چنين پاسخ مان را داد : چون به اتفاق آقاي نان خشكي هميشه از طريق چالوس به جبهه مي رفت طبيعتا كسي از دوستان همرزم شهيد را نمي شناختيم . حس كنجكاويمان گل كرد : چرا چالوس؟ شهيد هيچگاه در منزل از مسائل جنگ صحبتي  به ميان نمي آورد  . حاج محمود آذر ارجمند در دوران حضور در جنگ ابتدا در سردشت و بانه و سپس در سرپل ذهاب به عنوان مسئول اطلاعات عمليات گردان خدمت مي كرد . شهيد بزرگوار 48 ساعت قبل از شهادتش طي يك تماس تلفني با تمامي اعزاي خانواده خداحافظي كرده و صريحا بيان مي كند كه اين آخرين تماس من با شما است و ديگر منتظر تلفن من نباشيد . حاج محمود در يكي از عملياتهاي شناسايي در زمستان بر اثر تيراندازي عراقي ها مورد اثابت گلوله از ناحيه دست و پا قرار مي گيرد و ناگهان بر اثر تاريكي شب وارد ميدان مين گشته و بر اثر انفجار مين در تاريخ 9/10/1361 به شهادت مي رسد  اما در سال ۱۳۵۷ همزمان با پیام تاریخی امام (ره) مبنی بر ترک پادگان‌ها از آنجا فرار نمود و به جمع تظاهرکنندگان پیوست. محمد در سال ۱۳۵۸ برای انجام فریضه حج به مکه معظمه رفت و در بازگشت به ایران با اولین کاروان لشگر۲۵ کربلا راهی دیار نور و جبهه‌های حق علیه باطل شد.
آذرارجمند در عملیات‌های بسیاری شرکت نمود. او چندی بعد فرماندهی تیپ اطلاعات و عملیات لشگر۲۵ کربلا را بر عهده گرفت و سرانجام در روز پنجشنبه مورخه ۹ دی ۱۳۶۱ در سن ۲۵ سالگی در جمع ستارگان درخشان راه سرخ شهادت قرار گرفت.
 

 

آخرین به روز رسانی در سه شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 19:10